Asiakaspalvelu

Tarvitsetko apua? Olet tullut oikeaan osoitteeseen! Asiakaspalvelutiimimme auttaa sinua selvittämään mieltäsi askarruttavat kysymykset.

Kysymyksiä ja vastauksia

Tilaukset
Tilaukseni on vaurioitunut

Olemme todella pahoillamme, että tilauksesi on vaurioitunut. Pyrimme pakkaamaan tilaukset aina mahdollisimman hyvin, mutta valitettavasti toisinaan kuljetuksen yhteydessä aiheutuu vaurioita. Hyvitämme totta kai aiheutuneet vauriot. Reklamaation tekemistä ja käsittelyä varten tarvitsemme seuraavat tiedot:

Kuva vaurioituneesta toimituslaatikosta ja tuotteista Lista vaurioituneista tuotteista ja niiden lukumäärä Tilausnumerosi

Varmistathan, että sinulla on yllä mainitut tiedot valmiina, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tämä jäi puuttumaan tilauksesta

Voi ei, toivottavasti juuri suosikkituotteesi ei jäänyt uupumaan tilauksestasi! Matsmart hankkii jälleenmyytäväksi hävikkituotteita erittäin, minkä vuoksi valikoimamme vaihtelee välillä tiuhaankin tahtiin. Joskus saattaa käydä niin, että useampi luontosankari valitsee viimeisen kappaleen ostoskoriinsa samanaikaisesti, jolloin järjestelmä ei pysy täysin vauhdissa mukana. Jos näin pääsee käymään, pakkaamattomia tuotteita ei veloiteta ja ne merkataan lähetyslistaan ja Klarnan maksunvahvistukseen 0-merkinnällä.

Jos tuotetta ei ole merkitty ”0” ja puuttuva tuote on laskutettu sinulta, olemme todella pahoillamme. Olethan tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin korjaamme asian.

Kuinka kauan tilaustani säilytetään noutopisteessä?

Erinomainen kysymys! Tilauksen säilytyksen kesto riippuu valitsemastasi toimitustavasta. Alta näet, kuinka kauan tilaustasi säilytetään noutopisteessä tai kuriirilla ennen kuin se palautuu varastollemme.

  • Budbee kotiinkuljetus – 3 toimitusyritystä
  • Budbee Box -automaatti – 7 päivää
  • Matkahuolto - 7 päivää*

Huomioithan, että tilaukset, joita ei noudeta tai saada toimitettua yllä määritetyn ajan puitteissa, palautetaan Matsmartille. Sinulta saatetaan veloittaa paketin palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

*Jos tilauksessa on puuttuva/virheellinen sähköposti tai puhelinnumero, lähettää Matkahuolto kirjallisen saapumisilmoituksen. Tällöin noutoaikaa pidennetään 7-14 päivää.

Palautusoikeus

Muutitko mielesi? Muiden tuotteiden kuin elintarvikkeiden kohdalla se ei haittaa. Yksityisasiakkaana sinulla on 14 vuorokauden palautusoikeus siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi. Näin ollen sinulla on 14 päivää aikaa ilmoittaa meille halustasi käyttää palautusoikeutta.

Ei palautusoikeutta: Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaan palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, mikäli niiden toimituspakkaus on avattu. Sama pätee myös muihin Matsmartilta ostettuihin tavaroihin, jotka on toimitettu sinetöityinä. Näitä tuotteita ei voi palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä johtuen. Palautusoikeus ei myöskään koske kotitalouden hoitoon tarkoitettuja tuotteita, kuten keittiöpyyhkeitä, pesuaineita ja hygieniatuotteita.

Lue lisää palautusoikeudesta yleisistä sopimusehdoistamme: https://www.matsmart.fi/info/sopimusehdot

Olen saanut väärän tuotteen

Olemme pahoillamme tilauksesi kohdalla sattuneesta keräilyvirheestä. Vaikka koemmekin jokaisen tuotteen olevan yhtä ainutlaatuinen, meille on tärkeää, että kaikki tilaamasi tuotteet tulevat perille. Jos olet vastaanottanut väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian.

Kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme, ilmoitathan seuraavat tiedot:

Tilausnumerosi Puuttuvat tuotteet ja niiden lukumäärä Vääränä saamasi tuotteet ja niiden lukumäärä Kuvat vääristä tuotteista

Voinko tehdä muutoksia tilaukseeni?

Jos haluat muuttaa tilaukseen syöttämiäsi yhteystietoja se on useimmiten mahdollista. Huomioithan, että logististen syiden vuoksi tilaustasi ei voida peruuttaa tai jo vahvistetun tilauksen sisältöä muuttaa. Tilauksen sisältöön tehtävät muutokset ja niiden prosessointi yksinkertaisesti hidastaisi toimituksia liikaa. Tämän vuoksi emme voi tehdä muutoksia tilauksen sisältöön sen jälkeen, kun olet tehnyt tilauksen.

Tilauksen yhteystietojen muuttaminen on mahdollista niin kauan, ennen kuin tilauksesi keräys on aloitettu varastollamme. Ota meihin yhteyttä puhelimitse 09 4245 2972 tai chatin kautta mahdollisimman pian tilauksen tekemisen jälkeen, jotta voimme tehdä muutokset ennen kuin tilauksen keräily aloitetaan.

Näin voin arvioida tilaukseni toimitusajan

Etkö malta odottaa tilauksen saapumista? Ymmärrämme hyvin! Paketin saapumispäivän arvioiminen on helppoa. Tehtyäsi tilauksen Matsmartin sivulla saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Voit aloittaa paketin saapumispäivän laskennan saatuasi tilausvahvistuksen.

Näin voit laskea arvion tilauksesi toimitusajalle:

Jos teet tilauksen maanantaina, lasketaan se arkipäiväksi 0.

Tiistai – 1 arkipäivä Keskiviikko – 2 arkipäivää Torstai – 3 arkipäivää jne. Tilauksille, jotka tehdään perjantaina, lauantaina tai sunnuntaina, lasketaan maanantai arkipäiväksi 1.

Vaikka pyrimme toimittamaan tilaukset annetun aika-arvion sisällä, toisinaan saattaa esiintyä poikkeustilanteita, joiden vuoksi toimitusajat saattavat poiketa annetuista arvioista.

Missä tilaukseni on juuri nyt?

Etkö malta odottaa tilauksesi saapumista? Helpoin tapa seurata tilaustasi on luoda Matsmart-tili. Voit luoda tilin täällä. Omalla tilillä voit seurata tilauksiasi vaiheittain aina tilauksen tekemispäivästä siihen saakka, kunnes tilauksesi on pakattu ja lähetetty varastoltamme. Kun tilauksesi lähtee varastoltamme, saat ilmoituksen toimituksesta meiltä ja kuljetusyhtiöltä.

Maksaminen
Saatavilla olevat maksutavat

Pyrimme aina tarjoamaan maksutapoja, joista tiedämme asiakkaidemme pitävän. Näet siis kassalla Klarnan, korttimaksun, Apple Payn ja Google Payn. Klarna tarjoaa laajan valikoiman maksutapoja: laskun maksu, osamaksu ja suoramaksu. Jättämällä tiedot kassalle hyväksyt myös Klarnan ehdot, jotka löydät täältä: https://www.klarna.com/fi/ehdot/. Kun viimeistelet oston klikkaamalla ”Maksa tilaus”, hyväksyt Matsmartin yleiset sopimusehdot.

Palvelu mahdollistaa seuraavat maksutavat:

Maksukortit Verkkopankit (OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Säästöpankki, S-pankki, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Oma SP, SEB, LähiTapiola) Klarna-lasku Klarna-osamaksu

Voit lukea lisää Klarnan tarjoamista maksutavoista täällä https://www.klarna.com/fi/.

Kuinka takaisinmaksu toimii?

Erinomainen kysymys. Takaisinmaksu suoritetaan Klarnan kautta pian sen jälkeen, kun olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme. Takaisinmaksu tapahtuu usein 5–10 arkipäivän kuluttua hyvityksen tekemisestä. Palautus suoritetaan aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Jos valitsit Klarna-laskun, saat päivitetyn laskun sähköpostiisi ja tieto päivittyy myös Klarna-sovellukseen. Mikäli ehdit jo maksaa laskun, saat Klarnalta rahanpalautuksen.

Teknisiä kysymyksiä
En saa tehtyä tilausta Matsmartin verkkokaupasta

Harmi kuulla, että tilauksen tekemisessä on ongelmia. Huonosti toimivan verkkosivun saa korjattua useimmiten tyhjentämällä selaushistorian ja evästetiedot, sekä avaamalla selaimen uudelleen. Suosittelemme myös kokeilemaan toista selainta, kuin mitä käytit alun perin. Jos ongelma jatkuu tämän jälkeen, voit olla meihin yhteydessä ja ilmoittaa seuraavat tiedot:

Mitä selainta käytät? Saitko virheilmoituksen? Missä kohtaa sivua tai tilausvaihetta ongelma ilmenee? Oletko kirjautuneena sisälle omalle tilillesi?

Kuinka perun uutiskirjeiden tai tekstiviestien tilaamisen?

Meistä on mahtavaa, että olet mukana Matsmart-joukoissamme. Tilaamalla uutiskirjeitä ja tekstiviestejä saat kuulla ensimmäisenä kuumimmista uutuuksista ja parhaista diileistä, huikeista vinkeistä puhumattakaan.

Jos kuitenkin haluat lopettaa tilauksen, toimi seuraavasti:

Uutiskirjetilauksen peruuttaminen: Löydät uutiskirjeen alaosasta kohdan "Haluatko lopettaa uutiskirjeen tilauksen? Klikkaa tästä”. Klikkaa kohtaa ja sinut ohjataan peruutussivulle. Tekstiviestitilauksen peruuttaminen: Lähetä MATSMARTSTOP numeroon 17143.

Miksi alennuskoodini ei toimi?

Joskus alennuskoodin käyttäminen ei välttämättä onnistu. Löydät alta tyypillisiä syitä ongelmaan:

  • Tilauksen minimitilausarvo tulee olla saavutettu, ennen kuin voit lisätä alekoodin
  • Kirjoitusvirhe alennuskoodissa tai välilyönti koodin edessä tai lopussa.
  • Alennuskoodi on vanhentunut tai se ei vielä ole aktiivinen.
  • Koodin voi käyttää vain yhden kerran ja/tai se on voimassa vain uusille asiakkaille
  • Koodi voi edellyttää tiettyjen tuotteiden olevan ostoskorissa, jotta olet oikeutettu alennukseen

Jos ongelmat jatkuvat, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Minulla on alennuskoodi, miten lisään sen tilaukseeni?

Alennuskoodi lisätään tilaukseen verkkokauppamme kassalla kohdassa "Lisää alennuskoodi". Jos alennuskoodisi on kelvollinen, teksti muuttuu vihreäksi ja alennus lisätään kokonaissummaan. Tilauksessa on mahdollista käyttää vain yksi alennuskoodi kerrallaan eikä alennuskoodeja voi yhdistää.

Valitettavasti netistä saattaa löytyä myös ns. "passiivisia" alennuskoodeja, joita emme pysty hallitsemaan. Passiivinen koodi näyttäytyy punaisena tekstinä alennuskoodiruudussa, kun yrität lisätä koodia tilaukseen. Tämänkaltainen koodi ei ole kelvollinen.

Muita kysymyksiä
Mistä löydän tuotteen ainesosaluettelon?

Jokaisella verkkosivumme tuotteella on oma tuotesivu, josta näet sen tarkemmat tiedot.

Näet pakkausmerkinnät selaamalla tuotekuvia tuotesivulla. Tuotekuvan vieressä olevilla nuolilla voit selata kuvia. Jos et löydä tuotteen tietoja, voit aina olla meihin yhteydessä. Joissakin tuotteissa pakkausmerkinnät ja sisällysluettelo on jaettu useampaan kuvaan.

Henkilötietojen käsittely

Meille on tärkeää, että koet asiakkaanamme tietojesi olevan turvassa. Matsmart käsittelee henkilökohtaisia tietojasi, kuten yhteystietoja sekä maksu- ja tilaustietoja, tilauksen käsittelemistä varten. Voit lukea lisää henkilötietojesi käsittelystä tietosuojakäytännöstämme. Tietosuojakäytännön uusin versio löytyy aina osoitteesta: www.matsmart.fi/info/tietosuojakaytanto

Sinulla on aina oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista. Olethan tässä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme tai suoraan sähköpostitse tietoturva@matsmart.se .

Osassa saamistani tuotteista parasta ennen -päiväys on jo ylittynyt – miksi?

Me Matsmartilla haluamme haastaa kuluttajia pohtimaan käsitystään ympäristöystävällisestä kulutuksesta. Haluamme, että jokainen voi osallistua planeettamme pelastamiseen helposti ja vaivattomasti. Uskomme, että hävikkituotteisiin suhtautumisen muuttaminen on hyvä lähtökohta tähän. Sen vuoksi pelastamme hävikkituotteita ja myymme niitä edullisesti verkossa luontosankareille. 🌎

Lue lisää Matsmartista täällä: https://www.matsmart.fi/info/nain-matsmart-toimii

Haluan tehdä yhteistyötä Matsmartin kanssa

Ihan mahtavaa, että haluaisit tehdä kanssamme yhteistyötä! Vastaanotamme yhteistyöpyyntöjä osoitteessa: yhteistyo@matsmart.fi.

Ovatko kaikki tuotteet ohittaneet parasta ennen -päiväyksen?

Eivät. Vaikka kehotammekin kaikkia luottamaan aisteihin yhtä paljon kuin pakkauksissa näkyviin päiväyksiin, kaikki tuotteet eivät ole ohittaneet parasta ennen -päiväystä. Myymme tuotteita, jotka olisivat muussa tapauksessa päätyneet hävikkiin. Syitä tähän on monia, kuten esimerkiksi:

Ylituotanto Painovirheet Kausituotteet Lyhyt tai jo ylittynyt parasta ennen -päiväys

Tuotetta klikkaamalla saat näkyviin tuotteen kaikki tiedot, esimerkiksi sen vähimmäissäilyvyysajan ja onko tuotteen parasta ennen-päiväys ohitettu.

Mielestämme täysin käyttökelpoisten tuotteiden poisheittäminen on planeettamme resurssien turhaa tuhlaamista. Tämän vuoksi pelastamme ja myymme hävikkituotteita edulliseen hintaan kaltaisillesi ilmastosankareille!

Kysymyksiä – anna meidän auttaa!

Huom! Mikäli asiasi koskee tilaustasi, lisääthän sitä koskevat tiedot mukaan.

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin ma-to 9.00-21.00 ja pe 9.00-16.00. Kaikki asiakasasiat hoidetaan ensin tullutta palvellaan ensin -periaatteella ja pyrimme palaamaan sinuun mahdollisimman pian. Lisätietoja siitä, miten Matsmart käsittelee henkilötietoja, on kohdassa Matsmartin tietosuojakäytäntö. (Operaattorimaksut saatetaan veloittaa)

Muita yhteystietoja:

Postiosoite Asiakaspalvelu:

Erottajankatu 15-17 00130 Helsinki, Finland hello@customerservice.matsmart.fi

Käyntiosoite:

Matsmart in Scandinavia AB
Vältgatan 8
702 27 Örebro
Sverige

Y-tunnus:

2831923-2